Kursy Średnie: |
EUR | 4,1923 |
USD | 3,7625 |
CHF | 4,0097 |
GBP | 5,891 |
|
źródło NBP.pl |
Lotto
16-01-18 Multi2
12-01-18
4 8 14 16 20 21 25 30 31 37 39 42 44 54 57 58 65 71 72 78 Plus: 65 Multi2
12-01-18
3 15 17 18 22 26 30 34 36 37 55 57 58 61 63 65 67 68 73 74 Plus: 65 Mini
16-01-18
|
Akademia Dobrego Startu - pierwsza placówka w mieście
2013-02-18 12:55:58
Od wiosny rusza przedszkole Akademia Dobrego Startu. Jest to pierwsza niepubliczna placówka w Grajewie, mająca już komplet przedszkolaków. Dziś rozmawiamy z Izabelą Olszewską, założycielką akademii.
1. Skąd pomysł utworzenia placówki? Akademia Dobrego startu jest pomysłem na spełnienie moich marzeń i planów zawodowych. Już jako nastoletnia dziewczynka opiekowałam się dziećmi wśród najbliższej rodziny i znajomych. Pochwały rodziców i uśmiech dzieci przynosiły mi ogromną satysfakcję. Pomyślałam więc, że warto ukierunkować swoje plany zawodowe w kierunku opieki nad dziećmi. Zgodnie z tą myślą, podjęłam studia na wydziale PiP w Białymstoku i rozpoczęłam prace w centrum rozrywki dla dzieci, a nieco później w prywatnym przedszkolu. Praca w przedszkolu dawała mi wiele radości, miałam możliwość uczestnictwa w wielu ciekawych projektach, pracowałam z wysoko wykwalifikowaną kadrą nauczycieli wychowania przedszkolnego, od których uczyłam się nowoczesnych metod nauczania, indywidualnego podejścia do potrzeb dzieci i rodziców. Atmosfera panująca w przedszkolu zachwyciła mnie do tego stopnia, że podjęłam wysiłek utworzenia własnej placówki w Grajewie. Mam nadzieję, że uda mi się stworzyć tak wspaniałą placówkę w jakiej ja pracowałam do tej pory.
2. Czy uważa Pani, że była taka potrzeba? Uważam, że zapotrzebowanie na dobrą, fachową opiekę jest zawsze. Rodzice i dzieci w naszej placówce będą mogli liczyć na wsparcie w każdej sprawie. Będziemy wychodzili na przeciw potrzebom dziecka i rodziców oferując im to co uważam za naszą najlepszą stronę, zaangażowanie i pasję w pracy z dziećmi. 3. Do jakiej grupy wiekowej skierowana jest Państwa oferta? Oferta kierowana jest do dzieci w wieku od 1,5 r.ż. do 4 lat. Opierając się na obserwacjach dzieci i badaniach prowadzonych w grupach niejednorodnych wiekowo stwierdza się, iż taka struktura grupy wpływa pozytywnie na rozwój intelektualny dziecka oraz jego wewnętrzną motywację do pracy. Młodsze dzieci obserwując starsze chcą im dorównać w działaniach i dzięki temu szybciej się uczą nowych zachowań i działań. Starsze zaś czując się obserwowane i naśladowane spełniają się w roli autorytetu zaspakajając przy tym swoją potrzebę skupiania uwagi na własnych wytworach czy zachowaniach. 4. Akademia Dobrego Startu czy to będzie zwykłe miejsce, gdzie rodzice będą mogli tylko przyprowadzić swoje dzieci? Czy będzie to miejsce, gdzie dzieci rozwiną swoje umiejętności? Jak już wcześniej wspomniałam, dziecko będzie miało możliwość przebywania w grupie zróżnicowanej wiekowo. Współczesna pedagogika i psychologia wykazuje szereg pozytywnych bodźców, które wpływają na rozwój intelektualny dzieci przebywających w takiej grupie. Szczególnie samodzielność przychodzi szybciej niż u dzieci przebywających w grupie jednorodnej. Ponad to pracując na założeniach pedagogiki M. Montessori będziemy zapewniać dzieciom dużo wolności i swobody w działaniu. Każde dziecko będzie pracowało we właściwym dla siebie tempie i zgodnie z jego zainteresowaniami. Dzieci będą mogły podążać w kierunku, który je interesuje. Przykładowo jeżeli dziecko będzie przejawiało zdolności logicznego myślenia nauczyciel dobierze odpowiednie środki, aby stymulować jego umysł w tym właśnie kierunku. W swojej pracy będziemy wykorzystywać także nowoczesne metody nauczania, organizować niestandardowe zajęcia w taki sposób, aby nasi podopieczni mogli poznawać świat wszystkimi zmysłami. Nauka przez zabawę to kolejny sposób na oddziaływanie w przyjemny sposób na umysł dziecka. Podczas zabawy dziecko nieświadomie nabywa pewne kompetencje i wiedzę, którą będzie wykorzystywało w swojej dalszej nauce i życiu. 5. Co będą miały dzieci do dyspozycji? Placówka została zaprojektowana zgodnie ze standardami obowiązującymi w ustawie MEN o innych formach wychowania przedszkolnego. Sanitariaty i pomieszczenie spełniają wszystkie wymogi przewidziane dla potrzeb dziecka. W naszej placówce zapewniamy dostęp do wszelkich środków dydaktycznych i plastycznych. Ponad to stworzyliśmy kąciki zainteresowań np. kącik plastyczny, kuchenny, samochodowy, muzyczny itp. W okresie wiosennym w ogrodzie zostaną rozstawione zabawki ogrodowe, które również posiadają niezbędne atesty bezpieczeństwa. 6. Kto będzie tworzył Akademię Dobrego Startu? ADS będą tworzyć dwie nauczycielki wychowania przedszkolnego i muzycznego, pomoc nauczyciela, piętnastka naszych podopiecznych i rodzice. W naszej pracy będziemy preferowali współpracę, tutaj każdy będzie miał „coś” do powiedzenia. Pod uwagę będą brane potrzeby wszystkich osób, które maja styczność z naszą placówką dlatego będziemy tworzyć ją wszyscy razem.
7. Od kiedy Państwo planujecie start ADS? Pełną parą ruszamy od września, a start planujemy po ukończeniu prac w ogrodzie placówki. Czyli w miesiącach wiosennych kwiecień- maj. Mamy już pierwsze dzieciaki zapisane na ten okres także zachęcamy wszystkich rodziców do skorzystania naszej oferty nieco wcześniej niż we wrześniu. 8. Czy podczas pobytu w placówce zapewniacie Państwo wyżywienie dzieciom? W trakcie pobytu doraźnego (godzinowego) rodzice zapewniają dzieciom własne wyżywienie. Jeżeli mowa o pobycie stałym to będzie zależało to od decyzji rodziców. Oferujemy rodzicom dwie opcje z wyżywieniem lub bez. Podczas opieki z wyżywieniem zapewniamy 4 posiłki dziennie : śniadanie, przekąskę owocową, obiad (dostarczany przez firmę cateringową) i podwieczorek.
9. W jakich dniach ADS jest dostępne dla mieszkańców i w jakich godzinach? Jesteśmy czynni w godzinach od 6:30 do 18:00 od poniedziałku do piątku, a po wcześniejszym ustaleniu także w weekendy. Dostosowujemy się potrzeb rodzica, gdyż rozumiemy sytuacje nagłe, nieprzewidziane lub takie, w których nie mogą uczestniczyć dzieci. Dlatego poza opieką stałą- dzienną oferujemy również opiekę godzinową i weekendową.
Dziękuję za rozmowę.
| majka Super pomysł ! Warto realizować swoje marzenia ! Życzę powodzenia ! |
| ads Witam, informacje dotyczące opłat znajdują się na stronie akademii www.adsgrajewo.pl
|
| irka czy jest mozliwośc dołaczenia do pracy z pania która stworzyła ta akademie? |
| Moniczka Oczywiście treść swojego poprzedniego komentarza kieruję do Pani Anny Marii. Jestem w ciężkim szoku, że młodzi, kreatywni ludzie po studiach pedagogicznych nie mają pracy w przedszkolach bo miejsca zajmują im OPIEKUNKI bez ambicji i pasji, które potrafią jedynie krytykować to co jest im obce i nieznane. Boją się wdrażać w swojej pracy nowoczesne metody nauczania i wychowania, a taką bez wątpienia jest metoda Montessoriańska. |
| młoda mama Jak zwykle jes krytyka, nie rozumiem grajawiekow. Dzieczyna chce sie rozwijac, poglebiac swoje pasje, przy czym pomoc dzieciom, a nawet ludziom, poniewaz bedzie kia etatow w tej placowce.Przestancie gderac jak kwoki i popierajcie innych. Powodzenia. |
| Moniczka Jestem ciekawa, w którym przedszkolu Pani pracuje bo z tego co wiem to, w Grajewie nie ma jeszcze takiego oddziału, więc skąd Pani spostrzeżenia? Pracując w przedszkolu Montessoriańskim w Warszawie byłam pełna podziwu współpracy dzieci z nauczycielami i innymi przedszkolakami. Po za tym nie są to suche spostrzeżenia, ale poparte dowodami naukowymi fakty. Czy Pani też cofa się w rozwoju przebywając z młodszymi od siebie ludźmi/ dziećmi? Ten rodzaj pracy w przedszkolu robi furrorę w całej Europie i większych miastach Polski. Zachęcam do zapoznania się z najnowszą pedagogiką. Wiem, że "straszym" ludziom brak chęci do rozwoju i wprowadzania czegoś nowego w swojej pracy, ale skoro pracuje Pani z dziećmi to warto posuwać się na przód, a nie stać w miejscu i uważać, że to co jest obecne jest najlepsze...Kompletnie nie rozumiem takich nauczycieli... |
| zing Anna Maria a co sądzisz o pedagogice Montessori ? |
| Anna Maria Jestem nauczycielką w przedszkolu i uważam, iż wspólne przebywanie w jednej grupie zarówno 1,5 rocznego dziecka i 4 latka nie wpływa pozytywnie ani na ich rozwój intelektualny ani na motywację do pracy. Jest zupełnie odwrotnie. Młodsze ciągle gonią za starszakami, a z kolei starsze dzieci zniżają się do poziomu maluchów - bawią się tak, jak one, bazgrzą itd. |
| młoda mama JAKI JEST KOSZT CZESNEGO? |
| kiniowa dobra inicjatywa:) życzę sukcesów! |
Błędnie przepisany kod, przepisz powyższy kod wspak.
Komentarz został wysłany poprawnie i czeka na akceptację
|