Półrondo co raz bliżej. Jest projekt, trwają uzgodnienia.
2016-05-06 10:31:25
To ma być lekarstwem dla kierowców, stojących w korkach na skrzyżowaniu Kolejowej, Konopskiej, Szkolnej i krajowej 61. Trwają prace nad wybudowaniem półronda. Ma ono rozwiązać odwieczny problem bezpieczeństwa na tymże skrzyżowaniu.
To chyba jedyne takie skrzyżowanie w Polsce, gdzie krzyżują się droga krajowa, powiatowa, dwie drogi miejskie i to wszystko w towarzystwie przejazdu kolejowego. Przyjezdni mają problem z orientacją na tym skrzyżowaniu. Miejscowi nauczyli się radzić, ale każdy, kto kiedykolwiek wyjeżdżał z Kolejowej czy Konopskiej na krajówkę, wie, ile czasu i ile ostrożności potrzeba by wykonać ten manewr. Teraz problem ma zniknąć raz na zawsze. Planowana jest przebudowa skrzyżowania i budowa półronda. Ma ono ułatwić komunikację w obrębie skrzyżowania.
Były różne rozwiązania
Przez lata padały różne rozwiązania tego problemu. Jednym z nich była obwodnica Grajewa, to miało udrożnić ruch, nawet w całym mieście. Oczywiście nikt już nie ma wątpliwości, że obwodnica miasta przechodzi do historii, jako pojęcie. Kolejnym pomysłem było zrobienie z ulicy Konopskiej i Szkolnej ulicy jednokierunkowej. Jednak najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem, który już był zaprojektowany, to cofnięcie Konopskiej w głąb Kolejowej. Miało wyglądać to tak, że Konopska zmieniłaby swoje położenie i przechodziłaby przy budynku sądu. W ten sposób wchodziłaby w Kolejową bez kolizji. Na ten pomysł GDDKiA ogłosiło przetarg, została zrobiona dokumentacja. Wyłoniona została firma do zrobienia projektu. Zleceniobiorca wykonał projekt ale znacznie przekraczając czas zapisany w umowie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozwiązała umowę - sprawa trafiła do sądu. Teraz pojawił się kolejny projekt, pomysł półronda.
Będzie budowane półrondo
Przygotowywana jest dokumentacja półronda. Obecnie w miejscu gdzie zatrzymują się kierowcy, którzy oczekują na wjazd z Konopskiej czy Kolejowej na krajową 61, ma zostać wybudowane półrondo. Po przebudowaniu skrzyżowania kierowcy aut, którzy będą chcieli wjechać w Konopską, będą musieli skręcić w Kolejową, a następnie objechać półrondo. Te rozwiązania ma ułatwić i usprawnić ruch na skrzyżowaniu.
Sprawdziliśmy jak wyglądają na dzień dzisiejszy prace nad półrondem.
- Nadal trwają procedury uzgodnieniowe mówi rzecznik GDDKiA w Białymstoku, Rafał Malinowski. Przymierzamy się również do zorganizowania spotkania wszystkich zainteresowanych stron. Jak podkreślił rzecznik na tym etapie nie można określić daty rozpoczęcia realizacji remontu, skoro nie ma jeszcze ostatecznej, akceptowanej przez wszystkich wersji projektu.
Jeśli zakończą się prace nad uzgodnieniami kolejnym etapem będzie wykonanie remontu skrzyżowania i wybudowanie półronada.
Błędnie przepisany kod, przepisz powyższy kod wspak.
Komentarz został wysłany poprawnie i czeka na akceptację